Zbigniew Romańczuk | „Nowe pola obrazowania – cyfrowe malarstwo…”

Zapraszamy do lektury monografii „Nowe pola obrazowania – cyfrowe malarstwo. Na przykładzie Grid System Zbigniewa Romańczuka”, wydanej w 2015 roku na Wydziale Malarstwa i Nowych Mediów przez Wydawnictwo Naukowe Akademii Sztuki w Szczecinie, pod redakcją naukową dr Joanny Szczepanik.

 

Autorzy: Marta Czyż, Aleksandra Gieczys-Jurszo, dr Aleksandra Łukaszewicz Alcaraz, dr Janusz Kowalski, Bartosz Nowak, dr Joanna Szczepanik.

Recenzja wydawnicza: dr hab. Piotr Zawojski

Redakcja: Ryszard Ziarkiewicz

 

Spis treści:

dr Joanna Szczepanik, Wstęp

Marta Czyż, Fenomen obrazu cyfrowego – obraz jako wynik kodowania komputerowego. Formalne sposoby widzenia obrazu cyfrowego

dr Aleksandra Łukaszewicz Alcaraz, Ontologia i fenomenologia widzialności cyfrowej. O abstrakcji geometrycznej w malarstwie

dr Joanna Szczepanik, „Grid” Zbigniewa Romańczuka. Od pojęcia obrazu do koncepcji trzeciej kultury

Aleksandra Gieczys-Jurszo, Jesteśmy u progu „biocybernetycznej reprodukcji”. Rozmowa z prof. ZBiegniewem Romańczukiem o tym, w jaki sposób współczesne media i nowoczesne technologie zmieniły malarstwo

dr Janusz Kowalski, Abstrakcja geometryczna a cyfrowość sztuki

Bartosz Nowak, Abstrakcja – geometria – glitch

biogramy

 

Książka jest dostępna w Mediatece i niebawem w Bibliotece Cyfrowej.

okladka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *