Wokaliści Akademii Sztuki w Ueckermünde

Dnia 15 listopada 2014 roku w Nowej Sali Ratuszowej Bürgersaal w niemieckim Ueckermünde odbył się koncert „Pieśni, duety i arie z repertuaru światowego” („Lieder, Duette und Arien aus dem Weltrepertoire”) z udziałem studentów i pedagogów Wokalistyki Szczecińskiej Akademii Sztuki. Orgnizatorem było Stowarzyszenie Muzyczne Musikverein „BEL CANTO Ueckermünde”, które tym wydarzeniem zainaugurowało swoją działalność artystyczną.

Po krótkim powitaniu przez członków Stowarzyszenia Muzycznego Musikverein „BEL CANTO, w arii Księcia Orłowskiego „Ich lade gern mir Gäste ein“ z „Zemsty nietoperza“ Johanna Straußa zabrzmiał jedyny tego wieczora, mezzosopranowy głos dr Ewy Filipowicz-Kosińskiej, który wprowadził gości już na samym początku w dobry nastrój. Następnie zaprezentowała się sopranistka z miejscowej Kreismusikschule Uecker-Randow, Marthe Lewald, oczarowując swoim pięknym sopranem w arii „Il faut partir” z „Córki pułku” Gaetano Donizettiego. Żartobliwymi balladami Carla Loewego „Die wandelnde Glocke” i „Niemand hats gesehen” zachwyciły publiczność dr Sylwia Burnicka – Kalischewska i Agata Porczak. Słowiański nastrój wprowdziła Karolina Zdrojkowska pieśnią Mikołaja Rimskiego-Korsakowa „Ne weter weja s wysoty”, okalając tą i pieśnią Antonina Dvoraka „Ggyz mne stara matka” z cyklu „Pieśni cygańskich”, jak również utworem Michiła Glinki „Zaswetwt czeremucha” (Gabriela Dziadko) blok utworów Wolfganga Amadeusza Mozarta. W bloku mozartowskim znalazły się: aria Sandriny „Noi donne poverine” z opery „Rzekoma ogrodniczka” („La finta giardiniera”), wdzięcznie zaśpiewana przez Gabrielę Dziadko, aria „Una donna quindici anni” z opery „Cosi fan tutte” z Agatą Porczak, urodzoną do roli Despiny, zbierające zawsze gromki aplauz duety Papagena i Papageny z „Czarodziejskiego fletu”, Zerliny i Don Giovanniego „La ci darem la mano” z „Don Giovanniego” (Anna Pielechowska i Wojciech Socha), czy mistrzowska kłótnia Susanny i Marceliny „Via resti servita” z „Wesela Figara” (Agata Porczak i dr Sylwia Burnicka – Kalischewska), a także aria barytonowa rozgoryczonego Masetta „Ho capito, signor si” z „Don Giovanniego” (Wojciech Socha) i urokliwa pieśń „Das Kinderspiel” („Zabawa dziecięca”) świetnie wykonana przez Agatę Porczak. Uzupełnieniem programu była aria Rocco “Hat man nicht auch Gold beineben” Rocca Ludwiga van Beethovena z „Fidelia”, w której Wojciech Socha prezentował aksamitną barwę głosu oraz aria Christine „Think of me think of me fondly“ z musicalu „Upiór w operze“ Andrew Lloyda Webbera emocjonalnie zaśpiewana przez Annę Pielechowską. Dobre wrażenie spotęgował płynny i subtelny duet Felixa Mendelssohna-Bartholdy „Ich woll’t meine Lieb’ ergösse sich“ (Agata Porczak i dr Sylwia Burnicka – Kalischewska). Ostatni utwór koncertu stanowiła pełna temperamentu Habanera Carmen z opery „Carmen“ George Bizeta, którą znakomicie zaśpiewała dr Ewa Filipowicz – Kosińska. Artystom i publiczności udało się nawiązać niezwykle serdeczny kontakt i stworzyć niepowtarzalną fantastyczną atmosferę podczas koncertu. Oklaskom po każdym utworze i w finale koncertu nie było końca. Powstała z miejsc publiczność pożegnała występujących gorącymi brawami na stojąco, a po wyjściu z sali koncertowej długo składała gratulacje i dziękowała za niezapomniane przeżycia artystyczne. Dochód z koncertu zasili konto Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Giulio Perottiego w Ueckermünde, który odbędzie się w dniach 24-30 października 2015 roku.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *