Ostatni dzwonek w Ueckermünde zachwycił publiczność

W sobotę 23 stycznia 2016 roku na zaproszenie Stowarzyszenia Muzycznego „BEL CANTO Ueckermünde” e.V. w Sali Ratuszowej Bürgersaal w Ueckermünde rozbrzmiały głosy studentek wokalistyki Szczecińskiej Akademii Sztuki: Julity Jabłonowskiej, Agaty Porczak, Aleksandry Wojtachni, Julity Wudarczyk oraz uczennicy klasy śpiewu solowego Szkoły Muzycznej z Ueckermünde Marthe Lewald. Wszystkie sopranistki przygotowała do występu dr Sylwia Burnicka – Kalischewska, która poprowadziła koncert, a przy fortepianie zasiadła na więcej niż półtorej godziny mgr Karolina Stańczyk.

Studentki śpiewu solowego i mgr Karolina Stańczyk zachwyciły niemiecką publiczność interpretacjami repertuaru przygotowanego na egzamin semestralny. Były to utwory z gatunku liryki wokalnej polskiej i obcojęzycznej, arie starowłoskie, arie klasyczne i dzieła romantyczne, po perły XX wieku.

Występ rozpoczęła Julita Jabłonowska, która sprawnie zaśpiewała niemal marszową arię D. Sari „Non ha raggione ingrato” („Nie ma powodu, niewdzięczna”) z opery „Didone abbandonata” („Porzucona Dydona”), interesująco pieśń S. Niewiadomskiego „Gdy ostatnia róża zwiędła” oraz T. Szeligowskiego „W olszynie” i arię Zerliny „Verdai carino” („Zobaczysz, jeśli jesteś mi miły”) z mozartowskiego „Don Giovanniego”. Kolejno, także studentka I roku, Julita Wudarczyk próbowała przekonać do siebie słuchaczy w arii „Non posso disperar” („Nie mogę rozpaczać”) De Luca, a udało jej się to także w „Polnej różyczce” S. Moniuszki, pieśni C. Loewego „Ich und mein Gevatter” („Ja i mój znajomek”), jak również w arii Zuzanny „Giunse alfin il momento… Deh vieni non tardar” („W ostatniej chwili … Ach chodź, nie spóźnij się”) z „Wesela Figara” W. A. Mozarta. II rok reprezentowała Aleksandra Wojtachnia. Emocjonalnie zabrzmiała aria B. Marcello „Quella fiamma” („Ten płomień”), pieśń P. Czajkowskiego „Nic ci nie powiem”, F. Schuberta „Śpiew na wodzie” i aria Dorabelli „Ah! Scostati…” („Ach, odejdźcie”),a zabawnie „Taniec” W. Lutosławskiego. Pięknie zaprezentowała się także dyplomantka SM w Ueckermünde Marthe Lewald w pieśni C. Loewego „Kind und Mädchen” („Dziecko i dziewczyna”) oraz w arii Zerliny „Batti, batti” („Bij mnie, bij mnie”) z „Don Giovanniego” W. A. Mozarta.

Produkcje wokalne zakończył występ Agaty Porczak z najbardziej wymagającym programem przewidzianym dla studentów III roku. Agata wykonała „Młynarkę” F. Nowowiejskiego, arię Gabriela „Auf starkem Fittige” („Na mocnej gałązce”) z oratorium „Stworzenie świata” J. Haydna, „Zdes horosho” („Dobrze tu”) S. Rachmaninowa, „Sonetto XXXII” B. Brittena, pieśń „Der Musensohn” („Syn Muz”) F. Schuberta i cudowną arię Lindy „O luce di quest anima” („O świetle tej duszy”)  G. Donizettiego z opery „Linda di Chamounix”, w której prosta dziewczyna wyśpiewuje swoje uczucie do ukochanego Carla.

Liryczne fragmenty Julity Jabłonowskiej, Julity Wudarczyk i Marthe Lewald, emocje Aleksandry Wojtachni i fioritury Agaty Porczak bardzo poruszyły publiczność, która gromkimi brawami nagradzała każdy występ.

20160123-DSC01797

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *