„Ostatni dzwonek” | relacja z koncertu

„Ostatni dzwonek” – koncert studentów Wydziału Instrumentalnego i Wydziału Edukacji Muzycznej Kierunku Wokalistyka Akademii Sztuki w Szczecinie

Eliza Nowakowska, Agata Porczak, Agata Kłos, Aleksandra Wojtachnia,  fot. Sylwia Burnicka-Kalischewska

Eliza Nowakowska, Agata Porczak, Agata Kłos, Aleksandra Wojtachnia,
fot. Sylwia Burnicka-Kalischewska

 

 „Ostatni dzwonek” to tytuł koncertu, który odbył się 25 stycznia 2015 r. w Sali Kameralnej przepięknego, świeżo odrestaurowanego Pałacu pod Globusem, budynku Szczecińskiej Akademii Sztuki. Poprowadziła go z ramienia Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków dr Maria Behrendt. Zgodnie z dość nietypowym tytułem chodziło o umożliwienie studentom Akademii Sztuki sprawdzenia się „w ostatniej chwili” przed zbliżającą się sesją egzaminów semestralnych. Publiczność dopisała tak wspaniale, że tuż przed rozpoczęciem trzeba było dostawiać kilka rzędów krzeseł, a i tak nie dla wszystkich wystarczyło miejsc siedzących. Jest to fantastyczny sygnał, jak ogromne jest zainteresowanie kulturą w naszym mieście i postępami utalentowanych młodych muzyków. Studenci zachwycali publiczność przez ponad dwie godziny, ponieważ i program nieco rozrósł się „w ostatniej chwili”. Trio fortepianowe e-moll op. 45 – Louise Farrenc rozpoczęło spotkanie z muzyką, a aktorami tego początku byli Karolina Kruczyk – fortepian, Justyna Knapczyk – wiolonczela, Joanna Szambelan – flet. Zespół pracuje pod kierunkiem mgr Natalii Karpińskiej. W epokę baroku, Sonatą e-moll na flet i basso continuo BWV 1043 – J. S. Bacha przeniosły słuchaczy Kornelia Gajewska – flet oraz mgr Agnieszka Kuźma – fortepian. W finale koncertu jednak obie panie zaskoczyły jazzowym Deep blue I. Clarke. Występy instrumentalistów przeplatały prezentacje wokalistów, których przy fortepianie wspierała mgr Karolina Stańczyk. Programy przygotowane na egzaminy wyśpiewały Aleksandra Wojtachnia, Agata Kłos, Eliza Nowakowska i Agata Porczak – soprany, a w ich repertuarze znalazły się pełne emocji i temperamentu pieśni i arie W. A. Mozarta, J. Brahmsa, S. Moniuszki, A. Dworzaka, M. Karłowicza, J. Pertiego i A. Lottiego. W wykonaniu Macieja Kamińskiego goście usłyszeli I część Sonaty h-moll nr 32 J. Haydna na fortepian. Klimat z klasycznego w romantyczny zmienił Kwartet smyczkowy g-moll D. 173 – F. Schuberta wykonany przez Urszulę Tulik – I skrzypce, Łukasza Szymańskiego – II skrzypce, Xiaochan Guo – altówka i Marcela Kowalewskiego – wiolonczela. Zespół pracuje pod kierunkiem mgr Edyty Karpińskiej. Ciekawym jazzowym i efektownym zwieńczeniem muzycznego misz-maszu form, gatunków i epok było jazzowe Trio na flet, saksofon altowy i fortepian Russella Petersona zaprezentowane przez Oliwię Szyjkę – flet, Mateusza Sawickiego – sax alt i Sławomira Siwiaka – fortepian, zespołu pracującego pod kierunkiem prof. Dariusza Samóla. Uśmiechnięci słuchacze komentowali popisy studentów gratulacjami i najwyższymi słowami uznania. A oto wykładowcy Akademii Sztuki, którzy w mozole wypracowują ze studentami brzmienie każdego dźwięku i przygotowali swoich podopiecznych do tego występu: prof. Elżbieta Karaś-Krasztel, prof. Bogusław Rottermund, prof. Waldemar Wojtal (klasy fortepianu), dr Sylwia Burnicka-Kalischewska (klasa śpiewu solowego), prof. Henryk Tritt, dr Bogdan Szczerkowski (klasy skrzypiec), mgr Emilia Goch (klasa altówki), dr Tomasz Szczęsny (klasa wiolonczeli), dr Agata Igras-Sawicka, mgr Karolina Horodyńska (klasy fletu) oraz prof. Dariusz Samól (klasa saksofonu).

dr Sylwia Burnicka-Kalischewska

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *