Galeria Rektorska | Instrumenty dęte

(…) Ćwiczenia  malarskie i rysunkowe w ramach problemu – instrumenty dęte – zostały przeprowadzone w trzech etapach. Pierwszy dotyczył analizy formy instrumentu i mimetycznego sposobu przedstawienia. W drugim etapie, studenci dysponowali dużą swobodą w sposobie budowania przestrzeni w obrazie dwuwymiarowymi możliwością stylizacji, uzyskując silną ekspresję formy i koloru. W trzecim etapie, poprzez odpowiednie kadrowanie bryły instrumentu i analityczny, naśladowczy sposób przedstawiania, studenci poszukiwali granicy między mimetycznością i abstrakcyjnością w obrazie. Jeżeli przyjmiemy, że abstrakcyjny obraz jest asemantyczny tak, jak asemantyczna jest muzyka jako medium, to wydarzenie artystyczne – Instrumenty dęte; obraz i muzyka, może stać się nie tylko miejscem wzajemnego dopełnienia się poprzez różnorodność medialną, ale również możliwością wspólnego przebywania i spotkania w tej samej, bezinteresownej przestrzeni sztuki. (…)

 

dr hab. Elżbieta  Wasyłyk, prof AS

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *