Dialog nowoczesności z tradycją w muzyce XX i XXI wieku | konferencja i koncert

12-13.05.2017 | piątek i sobota | Sala Kameralna| Pałac pod Globusem | Konferencja Naukowa i koncert

„Dialog nowoczesności z tradycją w muzyce XX i XXI wieku”

 

W dniach 12 –13 maja 2017 roku w Akademii Sztuki w Szczecinie odbędzie się Konferencja Naukowa „Dialog nowoczesności z tradycją w muzyce XX i XXI wieku”. Celem projektu jest analiza zjawiska twórczych nawiązań do epok minionych w muzyce II połowy XX i początku XXI wieku. Przewidywana jest część teoretyczna, której trzon stanowić będą wykłady współczesnych kompozytorów polskich, a także koncert muzyki najnowszej, prezentujący utwory wspomnianych twórców.

 

Wykłady:

piątek 12 V 2017 Akademia Sztuki, Pałac pod Globusem, sala kameralna (102, I piętro)

10. 00 – 12. 00            dr Artur Cieślak (Akademia Sztuki w Szczecinie)

Spojrzenia za siebie. W poszukiwaniu własnych korzeni twórczych.

mgr Aleksandra Garbal (Toszek)

Dialog nowoczesności z tradycją w mojej muzyce.

dr Aldona Nawrocka-Woźniak (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie)

„Sonata il mezzo del suono”(2012) na fortepian – jako reinterpretacja klasycznego wzorca formy sonatowej.

 

przerwa

 

12. 30 – 13. 30            mgr Magdalena Krasińska (Uniwersytet Warszawski)

Dialog teraźniejszości z przeszłością z perspektywy filozofii i estetyki muzyki.

dr Bartosz Kowalski-Banasewicz (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie)

Czas rzeczywisty – czas postrzegany: twórcze eksperymenty z czasem na przykładzie wybranych kompozycji mojego autorstwa.

 

 

 

sobota 13 V 2017 Akademia Sztuki, Pałac pod Globusem, sala kameralna (102, I piętro)

 

10. 00 – 11. 15            dr hab. prof. AM Sławomir Zamuszko (Akademia Muzyczna w Gdańsku)

Forma (post)sonatowa – przykłady z własnej twórczości.

dr hab. Artur Kroschel (Akademia Muzyczna w Poznaniu)

Moja muzyka w kontekście tradycji – próba autorefleksji.

 

przerwa

 

11. 45 – 13. 00            dr Anna Ignatowicz-Glińska (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie)

Współczesny kompozytor – konkwistador, kustosz czy więzień historii? Refleksje na przykładzie własnej twórczości.

dr Katarzyna Kwiecień-Długosz (Uniwersytet Zielonogórski)

Dialog elektroniki z tradycją na przykładzie mojej kompozycji „Paplanina. Cztery sitodruki” na taśmę (2017).

 

Koncert:

 

piątek 12 V 2017, Akademia Sztuki, Pałac pod Globusem, sala kameralna (102, I piętro)

17.00

 

1)      Artur Cieślak: Reminiscencja na saksofon i fortepian (2002)

Wykonawcy: Mateusz Sawicki (saksofon), Karolina Kruczyk (fortepian)

2)      Anna Ignatowicz-Glińska: Kamienna mozaika na wibrafon (2016) – prawykonanie

Wykonawca: Antonina Kadur (wibrafon)

3)      Sławomir Zamuszko: Caprice-fantaisie na skrzypce (2004)

Wykonawca: Alicja Pilarczyk (skrzypce)

4)      Katarzyna Kwiecień-Długosz: Sonatina na fortepian na cztery ręce (2015) – prawykonanie

Wykonawcy: Aleksandra Pstrągowska, Krzysztof Figiel (fortepian)

5)      Aldona Nawrocka-Woźniak: NONmusica INhumana na taśmę (2002)

 

6)      Bartosz Kowalski: In Affecto na skrzypce (2015)

Wykonawca: Edyta Karpińska (skrzypce)

7)      Aleksandra Garbal: Nokturny op. 7 na fortepian (2014-2017)

Wykonawca: Anna Paras (fortepian)

8)      Artur Cieślak: Cadenza na wiolonczelę (2004)

Wykonawca: Natalia Wesołowska (wiolonczela)

9)      Artur Kroschel: Litotes na flet i perkusję (2014)

Wykonawcy: Małgorzata Hlawsa (flet), Antonina Kadur (perkusja)

 

Prowadzenie koncertu: Marta Szreder

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *